Käyttöönottokonsultti

”Rakennuksen käyttöönottotilanteissa autamme asiakkaitamme huomioimaan uusien tilojen ja järjestelmien toiminnan sekä huolehdimme loppukatselmuksen hankinnasta.”

 

Käyttöönottotehtävien ajoittuminen määritellään tapauskohtaisesti. Sujuvaa käyttöönottoa pohjustamaan tarvitaan kuitenkin useita tehtäviä jo ratkaisu- ja investointiprosessien alkuvaiheilta lähtien takuuajan (2 v) päättymiseen saakka.

Pääosa käyttöönottotehtävistä ajoittuu alkamaan noin puoli vuotta ennen rakennushankkeen arvioitua valmistumista ja päättymään muutama kuukausi käyttöönoton jälkeen. Näihin tehtäviin on keskitytty tässä käyttöönottoprosessissa.

Onnistunut käyttöönotto ja tyytyväinen sisään muuttava asiakas edellyttää seuraavanlaisia toimenpiteitä:

  • rakentamisen teknisen suorituksen onnistuminen: aikataulu, laatu, toimivuus, virheiden ja puutteiden korjaaminen, käyttäjän lisä- ja muutostyöt
  • vuorovaikutus ja viestintä sidosryhmien välillä (palaveri- ja kokousmenettelyt)
  • käyttäjien sujuvan muuton opastaminen
  • yksilöitävä ja helposti tavoitettava yhteyshenkilö (käyttöönottopäällikkö)
  • säännöllinen, ennakoiva ja realistinen tiedottaminen
  • uuteen työympäristöön valmentaminen
  • rakennuksen käyttöön liittyvät opastustehtävät

Käyttöönottokonsultin palveluissa teitä palvelee Tea Tikkanen: 040 678 4200, tea.tikkanen@suomenct.fi. 

Voimmeko olla avuksi?